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Le Prieuré - 1 Filiation du Prieuré

1 La Filiation du Prieuré de Saint-Martin

Quelques définitions

Un Prieuré est une petite communauté monastique dépendant d'une Abbaye et dirigée par un Prieur.

Une Abbaye est une communauté monastique d'au moins 12 moines sous la direction d'un abbé élu.

Un Prieuré peut devenir une Abbaye et continuer de dépendre d'une autre Abbaye.

Les Abbayes de Cluny, Cîteaux, La Grande Chartreuse... ont ainsi essaimé en créant des Prieurés qui, en grandissant, pouvaient devenir des Abbayes.

Une Abbaye fondatrice est appelée "Chef d'Ordre", l'Abbaye dépendante est une "Fille"

La Chaise Dieu et sa "fille" Saint-Robert

La Chaise Dieu (Casa Dei-Maison de Dieu) est une Abbaye Bénédictine "Chef d'Ordre" créée en 1043.

De très nombreuses Abbayes ou Prieuré "Filles" sont apparues dans toute l'Europe.

Dont Le Prieuré de Saint-Robert près de Grenoble.

"Ce fut le comte Guigues dit le Vieux qui, avec son fils Guigues le Gras, fonda le prieuré de St-Robert, dans le mandement de Cornillon, vers l'an 1070. Des Bénédictins, dépendants de la riche et célèbre abbaye de la Chaise-Dieu, en Auvergne, y furent installés. Le prince-fondateur devint moine de Cluny et mourut cinq ans après. Son fils, Guigues le Gras, fut enterré dans l'Eglise de St-Robert, vers l'an 1080." (2)

 En 2011 le Réseau des Sites Casadéens a été créé, il recense plusieurs centaines de lieux monastiques qui dépendaient de La Chaise Dieu.

Le Prieuré de Saint-Martin "Petit-Fils" de La Chaise Dieu

La septième charte du Cartulaire de Saint-Robert établit la dépendance de Saint-Martin d'Hostun à Saint-Robert en 1292. Ce qui en fait un "Petit-Fils" de la Chaise Dieu

"St-Robert, nous l'avons dit, dépendait de l'abbaye de la Chaise-Dieu. Oblo, son abbé, vint en 1292, le visiter officiellement. Le prieur, Hugues de Monte-Calvo, lui exposa les besoins de son vestiaire en particulier, et le supplia d'y affecter les revenus de Ste-Hélène-du-Lac, en Maurienne, de la chapelle de St-Robert en Genevois, et de StMartin d'Hostun et Eymeu, dans le diocèse de Valence. Ces maisons dépendaient déjà de notre prieuré, et la mesure, d'ailleurs, ne devait se réaliser qu'à la vacance de chacune d'elles. Sa prière fut exaucée. (Ch. 7.)" (2)

Pour les latinistes, voici la version originale de cette Charte :

"7. - Oblo, abbas casae Dei, unit prioratui sancti Roberti fructus quorumdam prioratuum, in usum vestiarii monachorum dicti loci.

(Anno 1293.)

Nos Obio Dei gratia abbas monasterii Casae Dei in Arvernia, notlum facimus universis quod nos nuper ex officii nostri debito prioratum nostrum sancti Roberti Cornilionis in Graisivodano personaliter visitantes, inquirentes, ut decet, intento animo si dictus prioratus in spiritualibus et temporalibus salubriter regeretur, invenimus cum habitatoribus dicti loci quod dictus prioratuss hospitalitatis et eleemosinarum et aliis immensis et importabilibus subjacet oneribus expensarum, ad quas con...... et congrue supportandas dictae domus, ut nobis innotuit, non suppetunt facultates. Verum cum humilis frater noster Hugo de Monte Calvo prior dicti prioratus nostri omnesque et singuli fratres nostri conventuales dicti loci, provideri sibi in hac parte salubri provisionis remedio humiliter postularent, praetendentes quod fructus prioratuum sanctae Helenae de Lacu, Maurianensis dioecesis, et cappella sancti Roberti, Gebennensis dioecesis, et sancti Martini de OEsteuno et de Hemosco(1), Valentinensis dioecesis, immediate subjectorum dictis priori et prioratui sancti Roberti,  cim dictos prioratus prirnum vacare continget, vix possunt in majoris pietatis opus et necessitatis subsidium converti quam in usum vestiarii fratrum nostrorum conventualium dicti loci sancti Roberti praesentium et futurorum, supplicantes nobis omnes et singuli quod fructus praedictorum prioratuum ad usus dicti vestiarii applicemus et applicandos statuamus et decernamus, ut ex eis dicto prioratui sancti Roberti subsidium proveniat opportunum; nos siquidem vigilantes remediis subditorum nostrorum, sicut ex officii nostri debito tenemur, attendentes dictorum prioris et conventus petitionem necessitatis ratione subnixam, habita consilio et consensu ipsorum prioris et fratrum nostrorum singulorum et omnium, sigillatim et post, ut convenit, in capitulo dicti loci statuimus, ordinavimus necessarioque duximus providendum quod fructus dictorum prioratuum subdictorum praedicto prioratui sancti Roberti, ut membra suo capiti, subveniant in hac parte, cedant et proveniant in futurum, quando eos vacare continget, ad usus vestiarii conventus et familiae dicti loci sancti Roberti; ita dumtaxat quod ecclesiae dictorum prioratuum subjectorum, in divinis, consuetis debitisque servitiis et servitoribus, eleemosinis et hospitalitatibus non fraudentur. In cujus provisionis robur et perpetuam firmitatem sigiIlum nostrum una cum sigillo diclt prioris quo solo utuntur ipse et conventus dicti loci praesentibus apponi jussimus et appendi. Nos autem conventus dicti monasterii Casaedei, expositis nobis praedictis omnibus per priorem praedictum, statutum dictae provisionis in necessitatis remedium laudabiliter edictum approbantes, sigillum prioris nostri quo solo utimur in....... praesentibus jussimus apponendum. Actum apud sanctum Robertum proedictum in capitulo dicti loci in festo sancti Pantaleonis quod fuit quintokalendas Augusti anno domini millesimo ducentesirno nonagesimo tertio; et recitatum et sigillatum per nos dictum conventum dicti monasterii Casaedei apud Casam Dei in capitulo generali celebrato in octava festi...... anno domini millesimo ducentesimo nonagesimo quarto.

(1)Hostun et Eymeux, canton du Bourg du Péage (Drôme)." (2)

 

(2) Documents Inédits relatifs au Dauphiné - vol1 - Le Cartulaire de Saint-Robert - M. l'Abbé AUVERGNE - Grenoble Imp Prudhomme - 1865

 

 

 


Date de création : 05/09/2013 23:15
Dernière modification : 05/09/2013 23:15
Catégorie : Le Prieuré
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